Oh so pretty, oh so pretty - VACANT!!!


OOOOOOH, SWEET CHILD OF MIIIIINE! Fråga inte vad jag håller på med. Jag tror inte att jag ska använda dessa solbrillor offentligt i alla fall...

Karro och Björns bröllop var jättefint. Dom sa ja och sen åt vi middag. Ungefär så. Jag fick "jag måste gifta mig"-komplex. Inte för att jag bryr mig om samhället jävla normer, men ärligt talat verkar det rätt soft med äktenskap - om det funkar. Jag menar, vem orkar älska flera personer? Så jävla kul är det inte att göra slut och sen har man en massa ex som ligger och skräpar överallt. Jobbigt fan.



Åkte till Annica sen. Blev jagad av den kristna högern och nästan uppkäkad av en pitbull som hette Amstaffen. Det finns i alla fall ett korn av sanning i detta, men inte mycket. Charlie var lite asocial och gömde sig under sängen hela tiden, hon kanske längtade hem till sin nya matte. Hennes valp däremot var översocial. Han bara hoppade på mig, la sig tvärs över mig och försökte dregla på mig. Han är ju inte direkt nån knähund längre. Han är sjukt stor.



Dom tror att jag ska kasta bollen... Mohaha!


Jag hatar att vara svensk. Vi blir bara förnedrade hela jävla tiden. Först i schlagerfinalen och nu i fotboll. Jag tycker vi invaderar Spanien. Vi ska i alla fall invadera Ryssland om vi förlorar i morgon. Ingen har lycakts inta landet utan att frysa ihjäl, men nån gång ska väl vara den första. Jag tycker att nationalism är fånigt, men när det gäller fotboll, då jävlar.

Jag försöker söka jobb, men det är inte så ångestfyllt som man kan tro. Det finns faktiskt riktiga jobb att söka, som brevbärare och brandsanerare. Annars kan man tvätta brandslangar eller sälja sexleksaker, men det är, öh, skumt... Kanske ligger förklaringen till att det finns så många jobb i att kategorin "arbete utan krav på yrkesutbildning" är borta och att den var en loserkategori som ingen ville lägga sina jobb i. Nu finns bara "arbete utan krav på erfarenhet" vilket i och för sig är en mongokategori eftersom den rymmer allt från McDonald's-apa till nyutexaminerad civilingenjör. Men ändå. Det kanske kom nåt bra ur det här? På måndag ska jag gå till arbetsförmedlingen i Vällingby. Det kommer att bli en deprimerade upplevelse eftersom jag faktiskt vill ha jobb.

Igår blev jag helt jävla deppig och fick jobbabstinens, så jag gick ner till pannrummet och sotade ur pannan. Konstaterade att rökgaserna går upp genom ett spjäll som bromsar upp, sen in genom konvektionsdelen som består av fyra tuber och sen ut i förbindelsekanalen där det också finns ett spjäll. Och sen ut i skorstenen. Det var sjukt mycket aska överallt och jag drog i mig en hel del. Skitig blev jag också. Och den där jävla Bellman tyckte att jag var oengagerad. Jo men visst. Förresten är jag sjukt bra på att backa också, jag kan ta mig fan backa in i parkeringsfickor bara genom att kolla i sidospeglarna. Fuck you.

Och så är det a-kassan. Say no more. Mitt problem är att jag ska fortsätta på skrivarkursen i höst. Och då kan a-kassan säga att "nej men du har ju sommarlov, det blir inga pengar". Trots att det bara är en hobby och att jag inte får nåt mer studielån. Jag har ju faktiskt bevisligen pluggat och jobbat samtidigt. Men även om man tycker att jag helt klart borde få pengar så kan man aldrig lita på våra äckliga myndigheter. Jag menar, i dessa tider av borgerligt styre gäller inte sunt förnuft längre. Vi har ju alla hört skräckhistorierna. Så nej, jag litar inte på dom.

Jag håller på att packa nu. Alla kläder jag faktiskt kan tänka mig att ha på mig tar bara upp halva ryggsäcken. Det är därför det är bra med korta kjolar. Nu är det bara en vecka kvar tills jag ska flytta till Vita Hästen. Det känns lite nervöst. Men här kan jag ju inte sitta och glo resten av livet. Jag frågar mig vad jag egentligen har gjort dom senaste tre månaderna. Svaret är att jag inte har en jävla aning. Jag gick i alla fall på skrivarkurs. Sen sov jag väl en hel del, satt framför datorn och kollade på TV. Och slösade bort lite tid på att vara emo och jävlig, samt köpa leopardmönstrade grejer på Tradera och kolla på Battlestar Galactica. Ungefär så.


Kommentarer
Postat av: Jelena

Ah, jag blir så imponerad när du snackar en massa sotarstuff! Om jag vore arbetsgivare skulle jag anställa dig omedelbart.

Det är nog inget som suger lika mycket k-k som att vara arbetslös och därmed värdelös. Men eftersom du har en massa kunnande så borde det inte bli några större problem för dig att fixa ett arbete snart.

Jag har också handlat på Tradera, förresten! A very, very hot skirt ;)

2008-06-17 @ 16:52:20
URL: http://kamratjelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0